Klantendag Adaptics 2018

Geen tijd om te lezen? Bewaar voor later.

Stuur een e-mail
Geen tijd?

Klantendag Adaptics 2018

Een persoonlijke en betrokken relatie met onze klanten staat bij Adaptics centraal. Daarom organiseerden wij op 8 februari onze jaarlijkse klantendag. Ditmaal mochten wij onze klanten in de prachtige Oranjerie Hydepark in Doorn verwelkomen.

 

De dag trapten wij af met een presentatie van prof. Dr. Willem van Mechelen. Willem van Mechelen sprak over het belang van aandacht voor duurzame inzetbaarheid binnen organisaties. Onder andere omdat we in een obesogene omgeving leven en de werkdruk en vergrijzing toeneemt. Dit zijn ook thema’s waar onze klanten tegenaanlopen binnen hun organisatie. Vergrijzing, een gezonde werk- privé balans en het belang van de dialoog tussen de leidinggevende en de werknemer kwamen bijvoorbeeld ter sprake. Waar ligt de grootste uitdaging en hoe verwerk je dat in je vitaliteitsbeleid?

 

Tijd voor wat ontspanning

Genoeg om over na te praten tijdens een wandeling over het Hydepark. Even de benen strekken en daarna begonnen wij met hernieuwde energie aan het volgende deel; een glasblaasworkshop. Een genot voor het oog! Onze klanten mochten ook zelf ondervinden hoe de kunst van het glasblazen iedereen verbaasde.

Dialoogrondes duurzame inzetbaarheid

De toegevoegde waarde van een klantendag is dat je ook inhoudelijk de ‘koppen bij elkaar kan steken’. Dit deden we dan ook tijdens twee dialoogrondes waarbij de thema’s vergrijzing en eigenaarschap onder de lopen werden genomen. Vanuit het perspectief werknemer en werkgever.

  • Vergrijzing betekent voor de werkgever veel, maar óók voor de werknemer. Frustraties rondom pensioen, fysieke gebreken en de vele (technologische) veranderingen koppelden onze klanten aan dit thema. Werknemers ervaren onzekerheid en hebben vragen. Wat is mijn rol als werknemer nu ik ouder word en hoe kan ik zo goed mogelijk van mijn pensioen genieten? Ook de werkgever staat voor vragen. Waarom investeer ik in oudere werknemers? Hoe kan ik dit het beste doen? Passen we een levensfase bewust personeelsbeleid toe? De waardering voor de kennis en ervaring voor ouderen mag en moet meer tot uiting komen.

  • Zorgt eigenaarschap voor renderend vitaliteitsbeleid? Eigenaarschap betekent eigenaar in eigen ontwikkeling en participeren in de oplossing. Het is geen eenduidig begrip en moet ook niet zo behandeld worden. Onze klanten waren het er ook over eens dat de manier waarop ‘eigenaarschap’ wordt opgepakt binnen een organisatie afhangt van de cultuur die heerst. Middenmanagement is key en het vereist een hoge mate van veranderbereidheid.

Afsluitend diner

De geslaagde dag sloten wij af met een heerlijk diner. Tijd voor goede gesprekken. Ervaringen uitwisselen en ontspannen. Wij hopen volgend jaar opnieuw onze klanten  te ontmoeten op deze intieme en informele manier.


Inschrijven voor de nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van alle nieuwtjes? Schrijf je dan hieronder in.